Werken in HR, finance en marketing

Bij Hilti start je een unieke carrière

Bij ons staat alles in het teken van innovatie. De cultuur is uniek, het tempo ligt hoog. Wij doen er namelijk alles aan om onze positie als leider veilig te stellen. Dat zorgt voor een dynamische werkomgeving waarbij we altijd zoeken naar nieuwe manieren om onze mensen te inspireren, het beste van zichzelf te geven en uitzonderlijke resultaten neer te zetten.

Mensen staan bij ons altijd voorop, zowel onze eigen mensen als onze klanten. Ook al zijn we bij Hilti met meer dan 23.000 medewerkers over de hele wereld, iedereen weet dat de drive om te presteren bij ons samengaat met een hecht familiegevoel.

Geen gewone kantoorbaan

Met onze kantoorfuncties bedoelen we vooral HR, finance en marketing. Het gaat hierbij om veel meer dan 'administratieve ondersteuning'. Deze teams zijn er om onze mensen en strategieën aan te sturen en onze organisatie vorm te geven. Zij waken erover dat onze klanten de beste service krijgen.

Wat zo bijzonder is aan Hilti, is dat je als lid van het corporate-team betrokken bent bij de complete uitwerking van elk project waaraan je deelneemt, van concept tot oplevering. Dat vind je niet bij elke marketing- of financiële baan.

Dat zorgt voor veel kansen om bij te dragen aan projectcycli, waarbij jij je vaardigheden verder kan ontwikkelen. Hilti is dan ook een prima plek om aan je carrière te werken. Laat zien wat je in je mars hebt en misschien verhuis je wel met baan en al naar een ander bedrijfsonderdeel. Bijvoorbeeld om je kennis van de meer ontwikkelde markten te gaan toepassen in een opkomende markt met compleet andere uitdagingen.

“Je voelt je echt thuis. Je kunt op elk gewenst moment aankloppen bij welke manager dan ook. Ook je lijnmanager doet alles om jou te helpen bij je professionele en persoonlijke ontwikkeling.”

Amer, Key Projects Manager

High performers worden beloond

We houden onze mensen graag aan boord

Wat je functie ook is, we helpen je bij je carrière. Je wordt bijgestaan door een coach en krijgt alle steun die je nodig hebt om uit te blinken. Als je begint, krijg je eerst een introductie over de manier van werken bij Hilti. Wat zijn onze normen en waarden, onze integriteit, moed, teamwork en commitment? En natuurlijk: wat houden onze bedrijfscultuur en groeistrategie in?

Daarna doe je alle kennis op om uit te blinken in jouw functie. Dat kan door een bepaalde cursus te volgen, een andere taal te leren of door een managementtraining te volgen.

 

We hebben een heel grondig evaluatieproces. Bij ons wordt iedereen jaarlijks gescreend aan de hand van een carrièretraject. Zo komen we te weten hoe we onze mensen kunnen laten groeien met nieuwe kansen en uitdagingen. Het is een manier om je skills uit te breiden, je ambitie te voeden en nieuwe deuren te openen.

High performers groeien bij Hilti, als ze dat willen tenminste, heel snel door naar een leidinggevende functie. Bij ons wordt 80% van onze managementfuncties ingevuld met interne kandidaten, wat aangeeft hoe we onze eigen mensen waarderen.

Verschillende manieren om de organisatie te leiden en vorm te geven

Je maakt deel uit van een team, het corporate-team. Ons bedrijfsmodel steunt volledig op teamwork. Dat is precies waarom het werk zo leuk en dankbaar is.

Hierna volgt meer informatie over drie belangrijke kantoorfuncties.

HR

Onze unieke cultuur is waarom mensen bij Hilti blijven. En waarom er soms twee generaties uit dezelfde familie bij ons werken. Wij beseffen dat mensen onlosmakelijk verbonden zijn met ons succes. Daarom willen wij altijd de beste talenten aantrekken, ontwikkelen en vooral vasthouden. Onze HR-functies gaan van werving en selectie tot skills management en het opleiden van het management.

• Als onderdeel van ons HR-team zorg je ervoor dat mensen hun volle potentieel bereiken. Dat kan bijvoorbeeld door de juiste persoon te vinden voor een vacature ergens ter wereld .

• Je werkt nauw samen met onze leiding om de juiste strategie uit te stippelen ter ondersteuning van onze teams en daardoor groei mogelijk te maken van de hele organisatie. Samen zorgen we ervoor dat al onze teams op een creatieve en leuke manier het beste kunnen halen uit Hilti.

• Je geeft vorm aan onze HR-strategie en helpt bij de uitvoering ervan. Je doet dit vanuit de overtuiging dat gevarieerde, betrokken en high-performing teams tot uitstekende resultaten zullen komen. 'Think globally, act locally' is ons motto.

Bekijk onze HR-functies

Finance

Alleen maar cijfertjes inkloppen? Verre van. Je hebt een adviserende rol waarbij je nauw samenwerkt met andere bedrijfsonderdelen aan de planning en follow-up van belangrijke projecten. Het is jouw taak om te waken over de rendabiliteit van het project. Onze financiële functies gaan van prijsanalyse en kredietrisico tot boekhouding en business control.

• Je hebt sterk zakelijk inzicht waarbij je je financiële kennis toepast op de meest uiteenlopende commerciële problemen.

• Je bent ook betrokken bij zaken van minder commerciële aard, zoals liefdadigheidsprojecten en MVO-activiteiten. Een andere belangrijke investering is die in je eigen opleiding en ontwikkeling.

• Je verkeert, tenminste wat banen in de finance betreft, in de uitzonderlijke positie dat je de projecten van begin tot eind meemaakt, van haalbaarheidsstudie, risico-evaluatie en planning tot en met marketing, sales en distributie. 

• Je kunt, als je daar klaar voor bent, gemakkelijk van plaats veranderen bij Hilti. Je verhuist je expertise naar andere locaties en krijgt daar te maken met nieuwe uitdagingen: zorgen voor stabiliteit of groei, een zwakke of sterke munt, een opkomende of volwassen markt. Een fascinerende ervaring is het hoe dan ook.

Bekijk onze financiële functies

Marketing

Marketing is essentieel voor het bedrijfsmodel van Hilti. Het ligt aan de basis van ons marktinzicht en dus onze productontwikkeling (gereedschap, diensten, software) en verkoopstrategie. Onze marketingfuncties gaan van producten, aannemers, software en diensten tot marktonderzoek, digitale marketing en merk- en communicatieadvies.

• Je kijkt naar de lange termijn en je maakt groei mogelijk. Wij gaan heel proactief te werk en zijn niet gebonden aan kwartaalresultaten. Kortetermijndenken of haastwerk is niet ons ding.

• Je werkt met een schat aan gegevens, van gedragspatronen en verwachte markttrends tot de vraag naar onze producten in termen van kwantiteit, kwaliteit en innovatie.

• Wij zijn een bedrijf. Klanten zijn dus het allerbelangrijkste. Zij hebben hoge verwachtingen van een premium product. Marketing houdt in dat we dit inzicht gebruiken om vorm te geven aan strategieën en projecten voor de rest van het bedrijf.

• Je hebt de kans, en dat is niet vaak zo in de marketingwereld, om projecten bij te staan van het moment dat een product wordt bedacht tot en met het moment dat het in handen komt van de klant. 

Bekijk onze marketingfuncties